Lajkó Károly

A ​stresszcsökkentő viselkedés

4990Ft Szállítási költség info shipping cost

Készleten

  • Példány állapota:

Kevesen mondhatják el magukról, hogy az életük mentes a megpróbáltatásoktól. Jól tudjuk, hogy ezeket a megpróbáltatásokat vagy stresszeket nem egyformán viseljük el. Miért van ez így? Az öröklés, a lelki alkat vagy a gondolkodásmód tehető felelőssé a különbségekért? Vagy talán az, hogy az elszenvedett stresszek megkoptatták idegrendszerünket? Az olvasót a válaszoknál bizonyára jobban érdeklik a változtatás lehetőségei. Ehhez azonban újabb kérdésekre és gyökeresen új ismeretekre van szükségünk.

Tartalomjegyzék

Bevezetés
Miben segíthet egy könyv?
A megbízható információk hiánya és a stressz
Szempontváltás követelménye
A stresszről általában
A stressz és a viselkedés kapcsolata
A bizalom-bizalmatlanság kérdése
A legfontosabb üzenet
A tudomány segítsége
A megbízható tudomány
A viselkedéstan tudománya
A viselkedéstan viselkedésfogalma
A viselkedés és környezete
A változtatás előkészítése
A viselkedéselemzés
Az egyéni megközelítés szükségessége
A viselkedés kiválthatósága
A viselkedés belső környezete
A tanulás mint belső környezetváltozás
Funkcionális kapcsolatok
Az eddigiek áttekintése
Viselkedésünk meghatározói
Láthatatlan erővonalak
Okok helyett következmények
A viselkedés érzékeny a következményeire
A hatástörvény
Az operáns szemléletmód
Az operáns tanulás
Megerősítő és büntető stimulusok
A megerősítés és a büntetés
Pozitív és negatív megerősítés
Érzéseink és a viselkedésünk
A tudatos tervezés lehetősége
A büntetés velejárói
A kontingenciák és a megkülönböztető stimulusok
A megkülönböztető stimulusok téves jelzései
Kioltódás
Időszakos megerősítés
Frusztráció
A közvetlen megerősítés szabálya
Elkerülő viselkedés és szorongás
A Pavlovi tanulás
Az operáns és a Pavlovi tanulás együtt
Stimulusgeneralizáció és diszkrimináció
Stimulustelítettség és -hiány állapota
Befejező megjegyzések
Az akaraterő és korlátai
Az akaraterő rendeltetése
Az emberi nyelv előzményei
A szociális kontingenciák létrejötte
A beszédtanulás egyéni története
Viselkedési szabályok
Az akarat és az akaraterő
A modelltanulás
Az akarat kisiklása
A közvélemény eredete
A kritikus személyek
A maximalizmus háttértényezői
A legelterjettebb stresszforrás
Harc az igazságért
A nyelvi viselkedés tévútjai
Az akarat korlátai
Egy rövid visszatekintés
Személyiségi tényezők
A személyiség mint önmagunk megélése
A viselkedés állandósága
Öröklődés és viselkedés
A viselkedés egyéni különbségei
Alkat és viselkedés
Környezeti és örökletes tényezők összefonódása
Múlt a jelenben
Hierarchia vagy rangsor
Ragaszkodás
Territoriális viselkedés
A személyiségi tényezők fogalma
Még egyszer az „ok nélküli” stresszreakciókról
Személyiségzavarok
Paranoid személyiségzavar
Skizoid személyiségzavar
Skizotipikus személyiségzavar
Antiszociális személyiségzavar
Határeeseti személyiségzavar
Hisztrionikus személyiségzavar
Nárcisztikus személyiségzavar
Elkerülő személyiségzavar
Függőségi személyiségzavar
Kényszeres személyiségzavar
Az alulkontrollált emberek
Összefoglaló megjegyzések
A stresszcsökkentés alapelvei
A stresszcsökkentés stratégiája
A rejtett stresszek felismerése
A kritikus személyek azonosítása
Az ürügy-lényeg megkülönböztetésének módszere
A hatásos kommunikáció eszközei
Segítőközösség igénye
A hátrány ledolgozása
A személyes tér védelme
A változtatás menetrendje
A kontingenciaváltoztatás hibás módszerei
Önmagunk befolyásolása
A stresszcsökkentés más módszerei
Befejező megjegyzések
Stresszhelyzetek elemzése és megoldása
Gyermeknevelés és gyermekeink stresszei
Szófogadás, tanulás
A gyermeknevelés tágabb környezete
A szeretet hiánya
Hazudozás
Életkori sajátosságok
A gyermeknevelés ördögi körei
Válás, nevelőszülők
Stresszek az óvodában, iskolában
Gyermekek szempontjai
Befejező megjegyzések
A párválasztás buktatói
Csapdahelyzetek felismerése
Az érzelmek fogságában
A biolgóia kiigazítása
Hitek és saját tévhitek
A személyre szóló biztonság
Kapcsolatok érzések nélkül
Hogyan kezdeményezzek?
A kapcsolat fenntartásának alapelve
A visszautasítás bonyodalmai
A jövő szempontjai
Házasságok kényszerpályái
A beszélőviszony visszaállítása
A legveszélyesebb „ellenfél”
A leggyakoribb konfliktusforrások kiiktatása
Rejtett önzések
Indulat helyett szabályirányított viselkedés
Merénylet az intimitás ellen
A válás közelében
Vissza a családhoz
Új házasság új kontingenciái
Külső stresszek
A szexuális problémákról röviden
A jó házasság titkáról
Rövid összegzés
Barátok, rokonok és mások
A barátság fogalma
A barátság vízválasztói
Egyenlőtlen kapcsolatok
Viselkedési önismeret
Társasági élet
Konfliktushelyzetek lakótársakkal és másokkal
A rokonok árnyoldalai
Rövid összegzés
A munkahely és hatalom megpróbáltatásai
A fokozott fáradékonyság háttere
A főnök-beosztott viszony alakítása
Az ideális főnök
Az érem másik oldala
Egyenlőtlen egyenrangúak
A hivatal hatalma
Néhány tanulság
Az időskor terhei
Az időskori hangulatromlás háttere
A „nagytervű” idős emberek
Megerősítők idős embereknek
Az elmúlás kérdése
Visszatekintés az életünkre
Az összetett problémák megközelítése
A viselkedésbefolyásolás akadályai
Az alulkontrollált gyermek
Drog, bűnözés és szekták
Alkoholproblémák a gyakorlat nézőpontjából
Nem kívánt ragaszkodás
Féltékenység
Impotencia, frigiditás
Kulturált válás
A magány csapdája
Alulkontrolláltak leszerelése
Együttélés lelki betegséggel és lelki betegekkel
A nemlét mezsgyéjén
Kiút a körülmények fogságából
Közösségek szervezése
Viselkedéstan társadalmi szinten
A vezetők kiválasztása
Önmagunk meghaladása
Viselkedéstani szakkifejezések jegyzéke
Tárgymutató

  • Lajkó Károly
  • 1