Adam M. Grant

Eredetik

2990Ft Szállítási költség info shipping cost

Elfogyott

  • Példány állapota: újszerű
  • Kiadó: HVG
  • Kiadás éve: 2016
  • ISBN: 9789633043516
  • Nyelv: magyar
  • Oldalak száma: 400

Négy philadelphiai egyetemista – Neil Blumenthal, Andrew Hunt, David Gilboa és Jeffrey Raider – 2008 egy hűvös őszi estéjén nekilátott egy iparág forradalmasításának. Rendkívül zavarta őket ugyanis, hogy egyetlen cég uralta a szemüvegpiac 80%-át, és mindezzel olyannyira felnyomta nem csak az új szemüvegek árát, hanem a javítási költségeket is, hogy diákhitelük fizetése mellett számukra gondot okozott a megrongálódott darabok javítása. Ekkor döntötték el, hogy a Zappos nevű, online cipőforgalmazó cég mintájára alapítanak egy honlapot, szemüvegek és napszemüvegek online forgalmazására. Barátaik próbálták őket lebeszélni, mondván: senki nem vásárol az interneten szemüveget, mert előtte azt fel akarja próbálni, de nem hallgattak rájuk, ugyanis a cipővel kapcsolatban is ezt mondták korábban. És bár nem rendelkeztek sem internetes kereskedelmi, sem online technológiai háttérismerettel, a divattal és a kiegészítőkkel kapcsolatos tapasztalatokról nem is beszélve, megalapították vállalkozásukat. 2010 februárjában indították el az oldalt, a vállalkozást pedig Warby Parkernek nevezték el, Jack Kerouac két népszerű regényhősének nevét összevonva. Az író inspirálta ugyanis őket arra, hogy lerázzák magukról a társadalmi nyomás béklyóit, és belevágjanak kockázatos tervükbe. A számítás végül bejött: kevesebb mint egy hónap alatt teljesítették az első évre tervezett célkitűzéseiket, az év végére a GQ magazin “a szemüvegpiac Netflixének” titulálta őket, 2015-ben pedig a Farby Parker lett a világ leginnovatívabb vállalkozása a Fast Company szerint. Természetesen sok más példát lehetne sorolni arra, hogy egy nonkonformista, eredeti ötlettel miként lehet előrébb mozdítani a világot. “www.kello.hu © minden jog fenntartva”

Friss könyvek a címlapról