Charlotte Fiell · Peter Fiell

Design ​kézikönyv
Fogalmak, anyagok, stílusok

1490Ft Szállítási költség info shipping cost

Elfogyott

  • Példány állapota:
  • Kiadó: Taschen / Vince
  • ISBN: 9783822846186
  • Nyelv: magyar
  • Oldalak száma: 190

Története ​folyamán a design, más szóval a formatervezés összefonódott a mindennapi élettel és a kultúrával. Hatalmas területet fog át, többek között háromdimenziós tárgyakat, az alkalmazott grafikát és integrált rendszereket, az információs technológiától egészen a városi környezetig. Legtágabb meghatározása szerint a design, mint minden emberkéz alkotta termék elgondolása és megtervezése, mindenütt jelenvaló. Manapság azonban rendszerint az ipari forradalomtól, a gépesítés megjelenésétől számítjuk kezdeteit. Az új ipari előállítási folyamatok és a munkamegosztás kialakulásával a tervezés maga elvált az előállítástól. Ám kezdetben a design mindössze egy volt a gépesített termelés számtalan egymással összefüggő aspektusa közül. Csak megújítói, elsősorban William Morris munkássága révén tett szert elméleti és filozófiai dimenziókra. A design történetének tanulmányozása során mindig szem előtt kell tartanunk, hogy a formatervezést nem lehet megérteni társadalmi, gazdasági, politikai, kulturális és technológiai összefüggései nélkül. A fogyasztói igények szüntelenül változnak, a tervezők és a gyártók pedig nyomon követik a költség és a kereslet gyors változásait. Valójában a nyugati gazdasági élet ciklusai szintén hatottak a formatervezőkre, amint azt a formatervezés és a styling viszonya is tanúsítja. Míg a styling a tárgy felületének alakítására irányul, a design elsősorban problémamegoldással foglalkozik: a tárgyat rész és egész összefüggéseiben látja, és általában egyszerűségre, lényegi megfogalmazásra törekszik. Ez a könyv hangsúlyozza a formatervezés sokszínűségét, és a designtörténet belső vitáit, amelyek fókuszában olyan kérdések állnak, mint a technika szerepe és az ipari fejlődés; a hasznosság, az egyszerűség és megfizethetőség elsőbbsége a fényűzéssel és az egyediséggel szemben; továbbá a funkció, az esztétika, a díszítés és a szimbolika jelentősége a használati tárgyaknál. A könyv anyaga földrajzilag nagyrészt Európára és Észak-Amerikára korlátozódik. A téma gazdagsága válogatást igényelt, és az egyes fejezetek jellegzetes példákat nyújtanak a formatervezés különféle megközelítési lehetőségeire..A kötet a design plurális jellegének megvilágítása révén bizonyítani kívánja azt is, hogy a formatervezők által közvetített eszmék és értékek nem abszolút érvényűek, sokkal inkább viszonylagosak. A formatervezési megoldások mindig rövid életűek, mivel változnak a formatervezők, a gyártók és a fogyasztók igényei. – Részlet a bevezetőből. Fordította: Kada Júlia –

Friss könyvek a címlapról