Ennek a könyvnek több célja van. Megkísérli fejleszteni a napjainkban sok gondot okozó szövegértő – szó szerinti, értelmező, kritikai, kreatív – olvasást. Megkísérli elmélyíteni a középiskolai irodalmi tananyagot, megkísérli közelebb hozni az alkotó lelkületét olvasója lelki világához. Ebből a szempontból különbözik a prakticista angolszász típusú olvasástesztek világától, bár tesz – mert tennie kell – engedményeket: foglalkozik az ismeretközlő (nem művészi) szövegek, az ábrák, grafikonok olvastatásával, valamint a folyamatelemzéssel. A tanterv kívánalmainak is eleget tesz: helyet kaptak benne a tömegkommunikációs műfajok, valamint a sokat emlegetett, de kellőképpen meg nem világított manipuláció. Ez az olvasókönyv eligazítás is akar lenni, éppen ezért a mindennapi témákat is érinti, természetesen magasabb, olykor nagyon is igényes szinten. A 33 téma Kodályra (a 33 biciniumra) és Dantéra (a 33-at ő is kedvelte) utal. A könyv az előkészítő tanfolyamon, a 9. évfolyamon és utána használható leginkább, de néhány szövegének megértése elképzelhető az alsóbb osztályokban is.