René Berger

A ​festészet felfedezése I-II.

900Ft Szállítási költség info shipping cost

Készleten

  • Példány állapota:

„Ha valamely műalkotás zavarba ejt bennünket, kötelességünk vizsgálat tárgyává tenni a művészt és magunkat is. A helyes magatartás nem az alkotás egyszerű elfogadásán vagy visszautasításán alapul, hanem a megalapozott ítéleten, miben hisz a néző, mert alapos oka van erre. Ilyen jól megalapozott ítéletet kizárólag az esztétikai érték megvizsgálásakor alakíthatunk ki a magunk számára.”
(René Berger)

Tartalomjegyzék

I. kötet: A látás művészete
Bevezetés
Tájékozódás
Mit értünk valóságon?
A műalkotás és a néző
Mi a művészet anyaga?
Mi a forma?
Mi a mű?
A kéz és a szerszám
Az esztétikai élmény feltételei
Előítéletek az életrajz szerepe körül
Néhány elmélet veszélye
Az esztétikai megismerés módszeréről
A képzőművészeti hatás legfőbb elemei
A festészet és mi
Előzetes útbaigazítás
A látás művészetének feltételei
Mi a tér?
Mi a vonal?
A határoló vonal
A kontúrvonal
Mi a szín?
A fény
Mi a fényszín?
Formák, torzítások, díszítménye
Festészet és anyag
II. kötet: A megítélés művészete
A képzőművészeti kifejezőeszközök tanulmányozása
Mi a festői kompozíció?
A feszültség
Mi a szerkezet?
Mi az arány?
Mi a mozgás?
Mi a ritmus?
Mi a harmónia?
Tartalom és forma
Gyakorlati alkalmazás. Műelemzések
Az esztétikai „magyarázat”
Tiziano: Vénusz és a zene
A mű elemzése
Renoir: Le Moulin de la Galette
Néhány szó az impresszionizmusról
Renoir
Le Moulin de la Galette
Van Gogh: Az auvers-i templom
Az auvers-i templom
Picasso: Guernica
Guernica
Kandinszkij: Mozgás
Néhány szó az absztrakt művészetről
Vaszilij Kandinszkij
Kis segítség az absztrakt festmények megközelítéséhez
Mozgás
Összefoglalás
Függelék
Rövid gyakorlati tanácsok
René Berger-A kiadó utószava
Képek jegyzéke

  • René Berger
  • 1