A II. világháború vége felé, a németek és a nyugati szövetségesek rohanó fejlesztésbe kezdtek a sugárhajtóművek, és az ezekkel meghajtott repülőgépek katonai alkalmazhatóságának megvalósításáért. Ez volt az az utolsó verseny, melyet a Luftwaffe még megnyert, de győzelmét stratégiai előnyökre váltani már nem tudta.Amikor 1942. július 17-én a németországi Leipheim repülőterén egy bátor berepülőpilóta – Fritz Wendel – teljes teljesítményre tolta előre a ME-262V3-as kísérleti repülőgép gázkarjait, és a gép elég hosszú nekifutás után felemelkedett a földről, új korszakot nyitott meg a világ polgári és katonai repülésének történetében. Ez lett a mai napig is tartó sugárhajtású-korszak nyitánya.Semmi kétségünk nem lehet afelől, hogy a Messerschmitt ME-262-es a leginkább előremutató típus volt a II. világháborúban hadrendbe állított harci repülőgépek közül.