Soltra Elemér

A ​rajz tanítása

900Ft Szállítási költség info shipping cost

Elfogyott

  • Példány állapota:

Rendelkezésre áll a látásnevelés általános koncepciója. A látásérzékelés és a vele együtt formálódó cselekvésrendszer bonyolult folyamatának szükséges ismerete, a vizuális kifejezőeszközök rendszere, a képekben történő gondolkodás tulajdonságainak ismerete, fejlődéslélektani alapfeltételek ismerete és fejlődésük menetének áttekintése, tantárgyszerkezeti koncepció és tananyagszerkesztéshez szükséges ismeretek.- Tervezzen munkafolyamatokat! A tervezést mindig rajzokkal, képekben megfogalmazva kell végezni! A munkafolyamatok egymásutánja végül teljes tanmenetet eredményez. A munkafolyamatok egyes elemeinek képszerű feldolgozása közben kialakulnak olyan lehetőségek, amelyek a tantárgyspirál alacsonyabb és magasabb szintjei felé mutatnak elágazásokat. Ezzel az egymásra épülés szerkeszthető meg. A munkafolyamatok elemeinek és az egyes tanítási egységeknek a programjait azokból az alternatívákból építheti fel, amelyeket a forma, a tér, a mozgásváltozás témaanyagában már felvázoltunk. A rajzos feldolgozást, amely az olvasó módszertani gyakorlatátjelenti, soha ne a gyermek színvonalán készítse el, hanem saját vizuális érettségének szintjén ! Tanácsoljuk, hogy ne hanyagolja el ezt a munkát úgy, hogy elméletben egyetért a könyv tételeivel, állításaival, hanem valóban rajzolja-fesse-mintázza végig! Munkájának csak egyik felét jelenti a rajzolás-festés-mintázás megtervezése. Saját magának műelemzéseket is kell végezni azzal a céllal, hogy rendszeresen kiválassza azokat az alkotásokat, amelyek teljesen megfelelnek a rajzoló-festő-mintázó gyakorlati munka éppen felmerülő problémáinak. Elemzései mindig csak a segítő mozzanatok, viszonylatok bemutatására alkalmas elemek kiválasztását célozzák. A másik cél a művek teljességét átjáró elemzések felépítését szolgálja. Könyvünk utolsó fejezetében erre is talál javaslatokat.

  • Soltra Elemér

Friss könyvek a címlapról