Vekerdy Tamás
Gyerekek, óvodák, iskolák
500Ft
Szállítási költség
Készleten
- Példány állapota: jó
Mire van szüksége a gyerekemnek – hogy boldoguljon? Milyen óvodát, iskolát válasszak neki – ha tehetem? Miért?
És ha nincs választék? Milyen különórákra küldjem, ha tehetem, és mikortól? Mikor és mivel teszek jót neki, vele (mikor “építem a jövőjét”)?
Ha hajszolom, vagy ha kímélem? Miből tudom meg, hogy jól választottam-e? Mi jellemzi a jó óvodát, iskolát? Otthon mit kell még hozzátennem ahhoz, amit az óvoda, vagy az iskola követel tőle?
Az ismert és kedvelt pszichológus a gyermeknevelésről, iskolaválasztásról ír a sorozat legújabb kötetében.
Tartalomjegyzék
Bevezető
Mire van szüksége a gyerekemnek – hogy boldoguljon?
EQ
Érzelmet adni és kapni
Játék, mese – művészetek
Szinaptikus kapcsolatok – endorfin
Megérik, mint az alma a fán
Korai tanítás?
Mire van hát szüksége?
Milyen óvodát válasszak?
Iskolák – óvodák – szülők
Top-menedzserképzés?
Szóval: milyen óvodát?
Jó otthon is!
Mikor iskolaérett?
És milyen iskolát?
Kisfelmenő, nagyfelmenő – a tanító személyisége
Mindenre volt idő!
Feleltetés – szorongás -teljesítmény
Olyan iskolát keresnék
Az első osztály
Agy és tüdő
A figyelem terjedelme
Iskolai ártalmak; napközi
Házi feladat
Önállóság, bukás?
„Tíz percben szaladgált!”
Óvoda – iskola
Felejtés?
„Karácsonyra mindenki ír, olvas!”
A készségek kialakulása
A szülő – mint házitanító
Mit tehetünk? Misi
Példa: az írás tanulása
A betegítő iskola
A szülői kongruencia
Képek és képernyők
Belső kép
Külső képek
Agresszió
Hullámszerkezet; fókuszáló tekintet
Testi és lelki tétlenség
Életkorok – mesék
Mesétől az olvasásig
A számítógép – otthon
Függőség
Két család
Az osztályzásról
Érthető szülői szorongások
Mit mér az osztályzat?
Kisfiam, többet vártunk tőled!
A szöveges értékelés lehetősége
Cinkosságok
Alternatívák – Például: a Waldorf
Gyermekközpontú vagy intézményközpontú
Hallgassuk Széchenyit!
„’Ismerd meg… hogy… szerethesd!”
Görögök, rómaiak, középkor
Felülről vagy alulról
A gyermek évszázada?
Kimunkált pluralizmus
„Kísérlet”-ek
Reformok, alternatívák
Az ebihalak pártján
Az állami monopólium megtörése
Miért kell?
Alter
Korlátozatlan alternatívák
A Waldorf-alapelvekből
Írás-olvasás: még egyszer
Kövek, növények
Az elbeszélések változása
Egy kis fejlődés(lélek)tan
Test – lélek – szellem
Életérzés – játék
Érzelem – spontán derű
Értelem – utánzás
Akarat
Hitvilág – mese
A táblázat szerint
A kölyök (a kisiskolás) és a verseny
Munkakedv
Gyűjtés
Csapat – barátságok
Monda
A kamasz
Az ifjú
Zárszó
- Vekerdy Tamás
- 1
- jó