F. Földi Rita

Hiperaktivitás ​és tanulási zavarok

2990Ft Szállítási költség info shipping cost

Puhatáblás

Néhány oldalon ceruzával aláhúzott mondatok láthatóak.

Elfogyott

  • Példány állapota:
  • ISBN: 9630348543
  • Nyelv: magyar
  • Oldalak száma: 186

Az ​iskolai magatartás és teljesítményproblémák, az alap kultúrtechnikák elsajátításának nehézségei egyre több szakembert, pedagógust, gyógypedagógust, pszichológust, sőt az utóbbi években orvosokat, neurológust, pszichiátert, gyermekorvost foglalkoztatnak. Bár napjainkig sokéves gyakorlati tapasztalat gyűlt össze Magyarországon, viszonylag kevés azoknak a hazai kutatásoknak a száma, melyek az előfordulás gyakoriságáról, a kialakulás okairól és ennek függvényében a fejlesztési vagy terápiás lehetőségekről számolnának be. Az erről szóló adatok elsősorban külföldi szerzők tanulmányaira támaszkodnak, melyek nem minden esetben illeszkednek hazai viszonyainkhoz. Eltérések lehetnek az előfordulás gyakoriságát illetően csakúgy, mint a kiváltó okok vonatkozásában, melyben a hazai oktatási rendszer valamint a környezeti hatások eltérése is szerepet játszik. A tanulmányok nagy részében jól nyomon követhetőek azok a terminológiai változások melyekkel ezt a ma már jól ismert tünetegyüttest összefoglalták. Az elnevezések különbözősége azonban megnehezíti a problémával foglalkozó szakemberek tájékozódását és az érintett szülők megismertetését saját lehetőségeikkel a gondok csökkentésében. Természetesen ez azt is mutatja, hogy nem manapság került az érdeklődés középpontjába a hiperaktivitás és a hozzá kapcsolódó tanulási nehézségek témaköre. Korábban elsősorban orvosi vonatkozásai voltak, hiszen a tünetek gyakran különböző betegségek kísérő tüneteként jelentek meg. Ma már tudjuk azonban, hogy „önálló” formában is megjelenhet, amikor a hiperaktivitásról, mint vezető tünetről beszélünk, és ami mögött konkrét kiváltó okot, kórformát, jelenlegi vizsgálómódszereink mellett nem lehet kimutatni. A legnagyobb megosztottságot az idézi elő, hogy az érintett gyerekek normál intellektussal bírnak, nem található a háttérben érzékszervi vagy értelmi fogyatékosság, így a nehézségek elsősorban az iskolába lépés során válnak szembetűnővé. Persze az óvodai nevelés területén dolgozó szakemberek jól tudják, hogy ez nem minden esetben jelenik meg váratlanul, és már az óvodában is láthatjuk a jellegzetes tüneteket a gyermek viselkedésében, a közösséghez való alkalmazkodásban a játékban és a játékos tanulás során. Gyakran tapasztalhatják, hogy a hagyományos pedagógiai módszerek nem célravezetők ebben az esetben, nehezíti a helyzetet a csoportok magas létszáma, ami önmagában is fokozza a viselkedéses aktivitást. Könyvünkben elsősorban a szakemberek számára kívánjuk összefoglalni a gyermekkori hiperaktivitás tüneteit, a kialakulás okait és egy hazai vizsgálat eredményeinek összefoglalásával a lehetséges fejlesztési és terápiás lehetőségeket.

Friss könyvek a címlapról