„A művészeti piac sztárjai már nem a múlt század nagyágyúi, hanem kortárs művészek. Képeikért akkora összegeket fizetnek, mint a művészettörténet jegyzett remekműveiért. Senki sem érti, hogyan jönnek létre ezek az árak, alig akad olyasvalaki, aki tisztában volna azokkal a mechanizmusokkal, amelyek kialakítják õket.
Ugyanazok a folyamatok, amelyek évszázadokon át támogatták a művészetet a klerikális és feudális hatalomtól való elszakadásért folytatott harcában, ma ahhoz járulnak hozzá, hogy a művészet gazdasági erõk játékszerévé váljék. Az aktuális művészeti boom vásári forgatagának és vadhajtásainak leírására mind gyakrabban használják a ‘hype’ szót. Az angolban elterjedt hype fogalma a túlzást jelentõ görög eredetű hiperbola kifejezésbõl származik, a jelentése trükk, felfordulás, valamely termék körül gerjesztett médiafelhajtás.”