Sántha Kálmán
Multikódolt adatok kvalitatív elemzése
1490Ft
Szállítási költség
Elfogyott
- Példány állapota: jó
- Kiadó: Eötvös
- Kiadás éve: 2013
- ISBN: 9789639955400
- Nyelv: magyar
- Oldalak száma: 328
A humán valóság feltárásában és értelmezésében a szövegek, a képek, az audio- és videofelvételek központi szerepet játszanak. Mindennapjaink világának értelmezésekor a különféle történetekre és történésekre fókuszálunk, ezekre reflektálva jutunk el tetteink ok-okozati összefüggéseinek megértéséhez. Vagyis a történetek szöveggé alakítása, hanghatásokkal és vizuális elemekkel való kiegészítése után várjuk el azt, hogy a multikódolt adatok (szövegek, képek, audio- és videoadatok) hozzájáruljanak a saját valóságuk kreálásához, segítséget nyújtsanak az értelmezésben.
A multikódolt adatok és a humán valóság kapcsolatának vizsgálatához az adattípusok elemzésén keresztül vezet az út. Ezért a kötet a multikódolt adat fogalmának értelmezése után külön fejezetekben foglalkozik a szövegek, a fotók és a képek, az audio- és videoadatok mechanikus és számítógéppel támogatott feldolgozási lehetőségeivel, továbbá az elméleti megközelítéseket gyakorlati példákkal illusztrálja. A könyv a számítógéppel támogatott kvalitatív adatelemzés tükrében a kvalitatív kutatásmódszertan világában gyakran alkalmazott szoftverek – az ATLAS.tiTM”, a MAXQDATM” és az NVivoTM” – alapfunkcióinak példákon keresztül történő bemutatására is súlyt helyez, ezzel is segíteni kívánja a multikódolt adatok feldolgozásának folyamatát. Továbbá felhívja a figyelmet olyan szoftverekre is – Audacity, f4TM” –‚ amelyek szintén összefüggésbe hozhatók a kvalitatív adatelemzéssel.
A kötet alapvető kvalitatív kutatás-módszertani ismereteket feltételez, hasznos információkkal szolgálhat a különböző társadalomtudományi területeken kvalitatív kutatásokat végző szakemberek, PhD-jelöltek, főiskolai és egyetemi hallgatók számára, továbbá – reményeink szerint – a különféle továbbképzések hallgatói részére is érdekes olvasmányt jelenthet.
Sántha Kálmán kutatási területei a kvalitatív kutatásmódszertan, valamint a pedagógusok tevékenységének, reflektív gondolkodásának vizsgálata.