Naomi Klein

No logo

5490Ft Szállítási költség info shipping cost

A borítón kisebb kopásnyomok vannak.

Elfogyott

  • Példány állapota:
  • Kiadó: AMF / Tudatos Vásárlók Egyesülete
  • Kiadás éve: 2004
  • ISBN: 9632143825
  • Nyelv: magyar
  • Oldalak száma: 459

A ​No Logo elsősorban a mai globális fogyasztói világ társadalmi, kulturális és gazdasági problémáival foglalkozik. Elindul a leginkább láthatótól: a reklámoktól, bemutatja a reklámbiznisz szédítő felfutását, az életünket behálózó marketingpraktikákat, majd elemzi azt, ami e mögött van: a foglalkoztatottság csökkenését, a munkavállalók kiszolgáltatottságának növekedését a fejlett államokban, a szegény országok munkásainak kizsákmányolását, a közterek (iskolák) vállalatok általi kisajátítását, az élet- és választási lehetőségek szűkülését. Végül, ami igen érdekes, kitér azokra a civil és ellen-kulturális mozgalmakra is, amelyek a fogyasztói világgal, a konzumerizmussal szemben igyekeznek üzeneteket megfogalmazni, alkotásokat létrehozni, vagy alternatív életlehetőségeket kialakítani. A No Logo elemző, adatokra támaszkodik ugyanakkor élvezetes, „történetmesélő” stílusban megírt mű. Olyan könyvről van szó, amely számottevő sikert aratott a tengerentúlon, és európai kiadásai is nagy visszhangot keltettek. A No Logo egyik erőssége közérthető nyelvezetében, és (a szó jó értelmében vett) újságírói stílusában rejlik.

Naomi Klein, a szerző kanadai újságíró, aki elsősorban az alternatív, független sajtónak dolgozik. Könyvének nagy része személyes élményekre, riportszerű beszámolókra alapul. Klein elment egy fülöp-szigeteki „vámszabad területre” és beszélgetett a multinacionális cégeknek fillérekért dolgozó munkáslányokkal; bemutatja a Montreal-ban tevékenykedő „adbuster”-eket, akik az óriásplakátok átfestésével üzennek a nagy cégeknek; a McDonald’s által beperelt angol környezetvédőket; és így tovább. Még azokat a fejezeteket is konkrét vállalatokról, esetekről szóló „sztorikkal” teszi érthetővé és – ne tagadjuk – szórakoztatóvá, amelyekben egyébként statisztikai adatok alapján fest képet a reklámipar felfutásáról vagy a munkaerő-piac drámai átalakulásáról. Magyarországon napjainkban kezdenek kibontakozni a multinacionális vállalatok magatartását élesen bíráló társadalmi vélemények. Éppen ezért fontos egy olyan mű megjelenése, amelyik megalapozott adatokkal, és egyben szemléletesen, sok példával, konkrétumokon keresztül mutatja be és érteti meg a globalizáció és a nemzetközi márkák mögött álló mamutvállalatok társadalmi valóságát.
A No Logo vitákat vált ki, és mozgalmakat képes elindítani. Ránk is vonatkozik, itt, Magyarországon, mivel a globalizáció már bennünket is elért. Ha más nem, a korszellem diktálja, hogy foglalkozzunk vele, gondolkodjunk róla, alkalmazkodjunk hozzá, ellenezzük, vagy alternatíváit keressük. Egy internetes keresés a No Logo hívószóra több mint 10 millió találatot eredményez. Kétszer annyit, mint Marx, Mao és Marcuse együttvéve. Itt az ideje elolvasni.

Friss könyvek a címlapról