Fabricius Gábor

Puha neon fejlövés
Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről

500Ft Szállítási költség info shipping cost

Készleten

  • Példány állapota: újszerű
  • Kiadó: Ulpius-ház
  • Kiadás éve: 2009
  • ISBN: 9789632541556
  • Nyelv: magyar
  • Oldalak száma: 292

Fabricius Gábor nem pusztán egy a neves magyarországi reklámszakemberek közül, de publicistaként, esszéizáló designerként, kisfilmesként az ezredforduló utáni magyar kulturális élet és médiatér meghatározó alakja, különleges értéke, akinek írásmódja, stílusa, hangvétele, nyelvezete összetéveszthetetlenül egyéni. Témái: pénz, hatalom, szex a vizuális tájszólás által uralt magyar médiamezőben, a suhogós joggerekből Alain Delon-ingekig, Manolo Blahnik-cipőkig, Salvatore Ferragamo-nyakkendőkig kimosakodott jelen idejű hazai előkelőségek birodalmában. A magyar psziché ugyan némileg egyszerűbb struktúra, mint az Amerikai Psycho, kevésbé sorozatgyilkos, puhább a fejlövése, noha nem kevésbé szadisztikus. Magyarország sikamlós, fénylő felülete a 2000-es években, bankárok, cégvezetők, iparmágnások látványtechnológusoktól, médiatervezőktől, imidzskreátoroktól körülölelt világa; hidrogénes luftballon, irány a kék ég legteteje a hósipkás csúcs fölött, és láthatatlan kéz hámozza menetközben. Ez a kéz Fabriciusé. Mária országa változóban: Krisztus anyjától a kereskedelmi tévéken és a szcientológián át Michelle Wildig és tovább. Fabricius prózája okosan hámozza meg ezt a léggömböt, a mindenki által látható, ezzel elfedő bulvárfelülettől a dolog szívének legközepében lakozó leglényegig, ami részben a Zeitgeist, részben pedig az önmagáért való Semmi.

Friss könyvek a címlapról