Sántha Kálmán

Trianguláció ​a pedagógiai kutatásban

1490Ft Szállítási költség info shipping cost

Elfogyott

  • Példány állapota:
  • Kiadó: Eötvös
  • Kiadás éve: 2015
  • ISBN: 9789639955639
  • Nyelv: magyar
  • Oldalak száma: 132

A ​tudományos világ arisztotelészi értelemben kettősséget feltételez: azt állítjuk valamiről, hogy igaz vagy hamis, fekete vagy fehér. Ez azonban leegyszerűsíti a társadalmi jelenségek, szituációk, a mindennapok pedagógiai világának értelmezését, így jelentős információveszteséget eredményezhet. A neveléstudományi kutatások esetén, valamint interdiszciplináris környezetben gondolkodva bátran állíthatjuk, hogy a társadalmi jelenségek értelmezése nem feltétlenül az igaz vagy hamis, a fekete vagy fehér mentén történik, hanem gyakran összetettebb utat célszerű végigjárni. Ez az út a többdimenzionalitás útja, amely többféle módon van kikövezve. Mindez a kutatót arra sarkallja, hogy vizsgálatát több szempont szerint, a lehetséges utak és módok ötvözete alapján valósítsa meg. Ehhez kitűnő gondolati és módszertani perspektívát kínál a trianguláció, hiszen a különféle triangulációtipológiák segítik a kutatási problémák tudományos igényű feldolgozását, átfogó képet rajzolnak a kutatás tárgyáról, alanyáról, folyamatáról. A többféle perspektívából történő fókuszálásnak köszönhetően a kép árnyalt, ugyanakkor az apró részletek is különös megvilágításba kerülhetnek. A trianguláció figyel a részletekre, a kutatás szerkezetére. A szerkezeti elemek összetétele és egymáshoz való viszonya befolyásolja a nagy egész működését, mindezt szintén figyelembe veszi a triangulációt komplex módon értelmező és alkalmazó vizsgálat.
A kötet a trianguláció teoretikus hátterének bemutatása mellett a praxis számára is releváns tényezők tárgyalására törekszik. Mindezt úgy teszi, hogy a trianguláció összetett gondolati struktúrájának köszönhetően kitér a kombinált módszertani paradigma (Mixed Methods) jellemzőire, a kombinált paradigma (Mixed Methods) és a trianguláció lehetséges kapcsolatára, valamint a multi-kódolt adatok elemzésére alkalmas modern szoftverek világára (pl. MAXQDA(TM)), illusztrálja a triangulációtipológiák és a szoftverek kapcsolatát.
A könyv a legújabb nemzetközi és hazai szakirodalmi bázisra épül. Bízunk abban, hogy hasznos információkkal látja el az érdeklődő kutatókat, a doktori képzésben lévő, valamint főiskolai, egyetemi hallgatókat, gyakorló pedagógusokat, segítve ezzel a különböző paradigmák szerinti kutatások tervezését, kivitelezését, valamint az eredmények prezentálását, közzétételét.
Sántha Kálmán kvalitatív kutatásmódszertan témakörben publikált kötetei: Mintavétel a kvalitatív pedagógiai kutatásban (2006); Bevezetés a kvalitatív pedagógiai kutatás módszertanába (2009); Abdukció a kvalitatív kutatásban. Bizonytalanság vagy stabilitás? (2011); Multikódolt adatok kvalitatív elemzése (2013).

Friss könyvek a címlapról